نوشته شده توسط : سرباز كوچك ولايت

 

رئیس قوه قضاییه مسئولان قضایی و قضات را خطاب قرار داد و اظهار داشت: توصیه اکید من به قضات این است که مراقبت کنند آراء صادره از دقت و اتقان کافی برخوردار باشد تا کمترین خدشه و ایرادی چه به لحاظ حقوقی و قضایی و چه تبعاتی که هر رأی خواهد داشت، علیه آرای دستگاه قضایی وارد نشود.

به گزارش رجانيوز به نقل از اداره کل روابط عمومی و تشریفات قوه قضائیه، آیت‌الله صادق آملی لاریجانی در سخنان خود در همایش روسای کل دادگستری‌ها و دادستان‌های مراکز استان‌های کشور به تمام قضات و مسئولان قضایی توصیه کرد تسلیم هجمه‌ها و جوسازی‌های علیه دستگاه قضایی نشوند و حرف وعمل آنها طوری باشد که ضمن افزایش اعتبار و اعتماد مردم نسبت به قوه قضاییه موجب ناامنی و دغدغه مفسدان اجتماعی، اقتصادی و تمامی افرادی شود که منافع خود را در تن ندادن به قانون می‌دادند.

رئیس قوه قضاییه به رویکرد اصلی خود در دفاع از اعتبار و شأن دستگاه قضایی اشاره کرد و گفت: همیشه از اعتبار و شأن و اقتدار دستگاه قضایی دفاع کرده و خواهم کرد و با اعتقاد کامل هرگاه هجمه‌ای علیه دستگاه قضایی صورت گیرد، قطعاً مدافع حیثیت قوه قضاییه خواهم بود، چرا که دستگاه قضایی مستقل و دارای شأن و اعتبار است که می‌تواند به وظایف قانونی خود در ارتباط با تحقق عدالت عمل کند و سیاست اصلی ما قطعاً این است که قضات در کمال احترام و حفظ حدود، به کارشان برسند و جایگاه قضات و دستگاه قضایی ارتقاء یابد.

حرف و عمل رئیس و مجموعه دستگاه قضایی موجب اعتبار دستگاه قضایی شود

آملی لاریجانی با اشاره به اینکه همواره در مسیری حرکت خواهد کرد که «حرف و عمل رئیس و مجموعه دستگاه قضایی موجب اعتبار دستگاه قضایی شود» با توصیه به تمامی مسئولان قضایی مبنی بر اینکه « سخنانی مطرح نکنند که امکان تحقق آنها وجود ندارد»، گفت: متأسفانه در این روزها و ماه‌ها هجمه‌های زیادی علیه دستگاه قضایی می‌شود که بسیاری از آنها خارج از انتظار است ولی همگان بدانند که دستگاه قضایی به هیچ وجه زیر بار فشارها و هجمه‌های وارد شده، از مسیر قانونی خود خارج نخواهد شد.

رئیس قوه قضاییه سپس مسئولان قضایی و قضات را خطاب قرار داد و اظهار داشت: توصیه اکید من به قضات این است که مراقبت کنند آراء صادره از دقت و اتقان کافی برخوردار باشد تا کمترین خدشه و ایرادی چه به لحاظ حقوقی و قضایی و چه تبعاتی که هر رأی خواهد داشت، علیه آرای دستگاه قضایی وارد نشود و سوء‌استفاده‌کنندگان و جریانهای معاند نتوانند به استناد یک رأی که به خوبی شاید مدیریت نشده است، خدمات و زحمات تمامی همکاران را زیر سوال ببرند.

تحسین اقدام شجاعانه دولت در هدفمند کردن یارانه‌ها

رئیس قوه قضاییه با تحسین اقدام شجاعانه دولت در مسئله هدف‌مند کردن یارانه‌ها، از دولت خواست جریان هدف‌مند ساختن یارانه‌ها را به نحوی مدیریت کند که عموم مردم و خصوصاً افراد ضعیف جامعه، دچار آسیب نگردند.

وی گفت: مردم خوب ما از هر حیث باید مورد اکرام و رعایت قرار گیرند. در راستای اقدام مهم دولت، حسب وظیفه‌ای که در قانون هدف‌مند کردن یارانه‌ها به عهده دادگستری‌ها گذاشته است، با ابلاغ رئیس قوه باید شعبی از دادسراها و دادگاه‌ها برای رسیدگی به پرونده‌های مرتبط با مسائل هدف‌مندکردن یارانه‌ها اختصاص یابد. 
 




:: موضوعات مرتبط: اخبار , ویژه , متفرقه , گوناگون , ,
:: برچسب‌ها: توصیه رئیس دستگاه قضا به قضات , حرف و عمل رئیس و مجموعه دستگاه قضایی موجب اعتبار دستگاه قضایی شود , ,
:: بازدید از این مطلب : 1896
|
امتیاز مطلب : 140
|
تعداد امتیازدهندگان : 38
|
مجموع امتیاز : 38
تاریخ انتشار : 17 دی 1389 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: